Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής (World Food Day) στις 16 Οκτωβρίου.

 




και

Παρουσίαση και ανάπτυξη του θέματος στην τάξη.
(διάρκεια: 1 διδακτική ώρα)
Μια πρώτη ερώτηση που μπορούμε να θέσουμε στα παιδιά είναι: "Γιατί τρώμε;"
Καλό είναι να ζητήσουμε απάντηση από κάθε παιδί ξεχωριστά, για να σκεφτεί και να ενδιαφερθεί για το θέμα. Εννοείται ότι καταγράφουμε τις απαντήσεις των παιδιών και όπου χρειάζεται τις σχολιάζουμε.
Πόσες φορές τρώμε την ημέρα;
Αφού πάρουμε κάποιες απαντήσεις από τα παιδιά,
αρχίζουμε να παρουσιάζουμε την αξία του κάθε γεύματος και τι θα πρέπει αυτό να περιλαμβάνει. 
Τα παιδιά μπορούν να μας πουν τι συνηθίζουν να τρώνε.
Τονίζουμε εδώ ποιές τροφές πρέπει να αποφεύγουμε και γιατί.




Ιδιαίτερη έμφαση δίνουμε στην αξία της φυσικής άσκησης για την υγεία μας:


Φύλλα εργασίας:




Παιχνίδι μίμησης (αν τα παιδιά είναι εξοικειωμένα με το θεατρικό παιχνίδι):
Τα παιδιά μιμούνται τις κινήσεις της παρασκευής του μεσημεριανού γεύματος.
Αρχικά αποφασίζουν τι θέλουν να φάνε (πχ. μακαρόνια με κιμά, σαλάτα και τυράκι)
Προσποιούνται πώς θα βράσουν τα μακαρόνια, πώς τα σερβίρουν, πώς τρίβουν το κεφαλοτύρι.
Αποφασίζουν τι λαχανικά θα βάλουν στην σαλάτα τους και πώς θα την ετοιμάσουν (καλό πλύσιμο, κοπή κλπ)

Μια πρόταση για το επόμενο μάθημα, είναι να χωριστούν τα παιδιά σε 3 ομάδες: Ομάδα ετοιμασίας του πρωινού, ομάδα του μεσημεριανού και ομάδα του βραδυνού (δείπνου).
Κάθε ομάδα αποφασίζει τι θα ετοιμάσει και τι υλικά θα χρησιμοποιήσει, αιτιολογώντας ταυτόχρονα και την θρεπτική τους αξία.
Η νηπιαγωγός για να κινήσει αυτή την δραστηριότητα θα πρέπει από πριν να έχει ετοιμάσει πλαστικοποιημένες εικόνες με τρόφιμα τα οποία θα χρησιμοποιήσουν τα παιδιά. Υλικά μπορούν να προμηθευτούν από το μανάβικο της τάξης.

Σχόλια