ΚΕΝΤΡΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

 Το  περιβάλλον της αίθουσας του Νηπιαγωγείου είναι κατάλληλα διαμορφωμένο και οργανωμένο  όταν  παρέχει στα παιδιά  ευκαιρίες και προκλήσεις, που θα τα βοηθήσουν να αναπτύξουν και να εξελίξουν τις ικανότητές τους.

 Ο Maxwell (2007), προτείνει τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος και δη σχολικού, το οποίο να παρέχει στα παιδιά ευκαιρίες για ενεργητική μάθηση, να είναι αλληλεπιδραστικό και να ενθαρρύνει τα παιδιά ώστε να εργάζονται συνεργατικά μεταξύ τους.

Η εξερεύνηση του άμεσου περιβάλλοντος βοηθά το παιδί να βιώσει και να σχηματίσει νοητικές αναπαραστάσεις. Η εξερεύνηση και η αλληλεπίδραση (φυσική, κοινωνική, διανοητική) του παιδιού με το χώρο, στα πλαίσια του οποίου λαμβάνουν χώρα διαδικασίες, όπως το παιχνίδι, ο πειραματισμός, η συνεργασία, αποτελούν σημαντικούς παράγοντες της γνωστικής ανάπτυξης.

Η οργάνωση και διαμόρφωση της αίθουσας σε κέντρα ενδιαφέροντος, εξυπηρετεί όλους τους παραπάνω στόχους, μειώνοντας ταυτόχρονα το συνωστισμό και τις συγκρούσεις.

Κάποια κέντρα ενδιαφέροντος μπορούν να δημιουργηθούν με επιλογή των ίδιων των παιδιών σύμφωνα με τα ενδιαφέροντά τους.















Σχόλια