Ταξινόμηση στο Νηπιαγωγείο.

Η έννοια της ταξινόμησης: 

Ταξινόμηση είναι μια βασική λογικομαθηματική δεξιότητα που πρέπει να έχει κατακτήσει το παιδί, στην προσχολική ηλικία. 
 Αφορά τον μηχανισμό με τον οποίο το παιδί διακρίνει ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στα αντικείμενα και ξεχωρίζει τα όμοια. Αρχίζει να αναπτύσσεται από 3 ετών. 

Σύμφωνα με το θεωρητικό μοντέλο του Piaget μια παράλληλη πλευρά της λογικομαθηματικής γνώσης, είναι η ικανότητα των παιδιών στην ταξινόμηση αντικειμένων. Στην περίπτωση αυτή, αντικείμενα φυσικά ή νοητά αντιμετωπίζονται σαν μια ολότητα και μπορεί να διακριθούν με βάση τα φυσικά χαρακτηριστικά τους ή τις ιδιότητες τους.
 Πρόκειται για μια σειρά ποιοτικών συγκρίσεων που κάνει το παιδί και με τον τρόπο αυτό ενισχύεται σταδιακά η ανάπτυξη ικανοτήτων επεξεργασίας και απόδοσης νοήματος στις πληροφορίες που παίρνει με τις αισθήσεις από το περιβάλλον ώστε να είναι σε θέση να σχηματίζει νοερές εικόνες γι΄ αυτές και να τις αποδίδει λεκτικά. 
 
Αποδεικνύεται πως για να μπορέσουν τα παιδιά να περάσουν σε μια πρώτη μορφή επεξεργασίας και απόδοσης νοήματος, χρειάζονται διαδικασίες όπως η ταξινόμηση. 

 Ως προς τη μαθηματική σημασία, ταξινόμηση είναι η διαδικασία διαχωρισμού των στοιχείων ενός συνόλου σε υποσύνολα με την εισαγωγή ενός προεπιλεγμένου κριτηρίου. 

Στην άσκηση που ακολουθεί το παιδί καλείται από ένα σύνολο ζώων, να προχωρήσει σε διαχωρισμό και δημιουργία υποσυνόλων λαμβάνοντας υπόψιν το περιβάλλον όπου διαβιούν.
Παράλληλα γίνεται εξάσκηση της λεπτής κινητικότητας, με την χρήση του ψαλιδιού, της κόλλας κλπ.

ΑΓΡΙΑ ΚΑΙ ΗΜΕΡΑ ΖΩΑ





Ταξινόμηση με τα σήματα του ΚΟΚ.


Σχόλια