Νέο Πρόγραμμα σπουδών στο Νηπιαγωγείο

ΦΕΚ Νέο Πρόγραμμα σπουδών στο Νηπιαγωγείο ΕΔΩ 





 Η Θεματική Ενότητα της Κινητικής Αγωγής διαρθρώνεται σε τρεις υποενότητες

α) Σώμα και Κίνηση. Στοχεύει: i. στην αντιληπτικοκινητική μάθηση ως διαδικασία που προάγει τη σωματική επίγνωση και την οργάνωση της κίνησης στον χώρο και στον χρόνο, ii. στην ανάπτυξη των βασικών κινητικών δεξιοτήτων. 

β) Φυσικά Δραστήρια Ζωή. Στοχεύει: i. στη βελτίωση της φυσικής κατάστασης και της υγείας των παιδιών, ii. στην κινητοποίησή τους όσον αφορά την υιοθέτηση ενός φυσικά δραστήριου τρόπου ζωής.

 γ) Αθλητική-Πολιτιστική Παράδοση και Δημιουργική Κίνηση. Στοχεύει: i. στη γνωριμία των παιδιών με την αθλητική-πολιτιστική παράδοση και τις αθλητικές οργανώσεις-εκδηλώσεις, ii. στην εξάσκηση των παιδιών ως προς την πραγματοποίηση κινητικών αυτοσχεδιασμών και στην ενίσχυση της εκφραστικής τους δημιουργικότητας μέσω της ελεύθερης σωματικής έκφρασης. Η Κινητική Αγωγή, καθώς εστιάζει στο σώμα και την κίνηση, προσφέρει το πλαίσιο ώστε τα παιδιά να οργανώνουν κατάλληλα τη δράση τους στον χώρο, να διαχειρίζονται την αλληλεπίδραση με τους άλλους, να χρησιμοποιούν επιδέξια μέσα και υλικά για να εξερευνούν τα ερεθίσματα του φυσικού και κοινωνικού περιβάλλοντος και να επιλύουν προβλήματα, συμβάλλοντας έτσι ποικιλοτρόπως στην επίτευξη των στόχων του Προγράμματος Σπουδών. Παράλληλα, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την ενδυνάμωση των παιδιών δημιουργώντας μια άλλη «γλώσσα» επικοινωνίας, μέσω της κίνησης, η οποία ενισχύει την ενταξιακή προοπτική της συμμετοχής όλων των παιδιών στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου. Η Κινητική Αγωγή δε συνιστά ένα σύνολο δραστηριοτήτων αλλά διαπνέει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου οργανώνοντας και εμπλουτίζοντας τις κινητικές εμπειρίες των παιδιών σε όλα τα μαθησιακά πλαίσια.



Δ’ Θεματικό Πεδίο: Παιδί, Σώμα, Δημιουργία και Έκφραση Δ.1 Κινητική Αγωγή Η σωματική ανάπτυξη, οι ανάγκες, το είδος και το επίπεδο της κίνησης των παιδιών υφίστανται ραγδαίες αλλαγές κατά τη διάρκεια της προσχολικής ηλικίας, με κύριο χαρακτηριστικό την ενίσχυση ελέγχου του σώματος. Η Θεματική Ενότητα της Κινητικής Αγωγής του νηπιαγωγείου λαμβάνει υπόψη αυτές τις αλλαγές και εμπλέκει τα παιδιά σε οργανωμένες κινητικές εμπειρίες, οι οποίες έχουν νόημα για αυτά και συμβάλλουν στη σωματική ευημερία, στην κατανόηση των ερεθισμάτων του περιβάλλοντος και γενικότερα στην ολόπλευρη ανάπτυξη, αναπτύσσοντας θετική στάση απέναντι στην κίνηση και τη φυσική δραστηριότητα. Κύριος στόχος είναι να βοηθήσει τα παιδιά να γνωρίσουν και να χρησιμοποιούν το σώμα και τις κινητικές τους δυνατότητες με δημιουργικό τρόπο. Ο κινητικός γραμματισμός αποτελεί τον βασικό πυλώνα που στηρίζει τη στοχοθεσία και προσδιορίζει το περιεχόμενο της Κινητικής Αγωγής. Το σώμα, η κίνηση, το κινητικό παιχνίδι και η φυσική δραστηριότητα αναδεικνύονται σε βασικά μέσα, τα οποία αφενός ενισχύουν την αυτοπεποίθηση των παιδιών και τα κινητοποιούν να συμμετέχουν σε κινητικές δράσεις, αφετέρου σηματοδοτούν το προσωπικό και διά βίου ταξίδι για τη διασφάλιση της υγείας και της ευημερίας. Η Κινητική Αγωγή, προσφέροντας ευκαιρίες για δομημένες, μη δομημένες και δημιουργικές παιγνιώδεις κινητικές δραστηριότητες, γίνεται το πλαίσιο στο οποίο η ψυχοκινητική και η φυσική αγωγή ενσωματώνονται ως βασικές προσεγγίσεις για την επίτευξη των στόχων της Θεματικής Ενότητας αλληλοσυμπληρώνοντας η μία την άλλη. Η ψυχοκινητική αγωγή καθιστά την κίνηση μέσο για τη σωματική επίγνωση και την ολιστική ανάπτυξη του παιδιού, ενώ η φυσική αγωγή παρέχει το πλαίσιο των αρχών, των κανόνων και τωνπρακτικών για την εξέλιξη των κινητικών ικανοτήτων των παιδιών. Η Θεματική Ενότητα της Κινητικής Αγωγής διαρθρώνεται σε τρεις υποενότητες: α) Σώμα και Κίνηση. Στοχεύει: i. στην αντιληπτικοκινητική μάθηση ως διαδικασία που προάγει τη σωματική επίγνωση και την οργάνωση της κίνησης στον χώρο και στον χρόνο, ii. στην ανάπτυξη των βασικών κινητικών δεξιοτήτων. β) Φυσικά Δραστήρια Ζωή. Στοχεύει: i. στη βελτίωση της φυσικής κατάστασης και της υγείας των παιδιών, ii. στην κινητοποίησή τους όσον αφορά την υιοθέτηση ενός φυσικά δραστήριου τρόπου ζωής. γ) Αθλητική-Πολιτιστική Παράδοση και Δημιουργική Κίνηση. Στοχεύει: i. στη γνωριμία των παιδιών με την αθλητική-πολιτιστική παράδοση και τις αθλητικές οργανώσεις-εκδηλώσεις, ii. στην εξάσκηση των παιδιών ως προς την πραγματοποίηση κινητικών αυτοσχεδιασμών και στην ενίσχυση της εκφραστικής τους δημιουργικότητας μέσω της ελεύθερης σωματικής έκφρασης. Η Κινητική Αγωγή, καθώς εστιάζει στο σώμα και την κίνηση, προσφέρει το πλαίσιο ώστε τα παιδιά να οργανώνουν κατάλληλα τη δράση τους στον χώρο, να διαχειρίζονται την αλληλεπίδραση με τους άλλους, να χρησιμοποιούν επιδέξια μέσα και υλικά για να εξερευνούν τα ερεθίσματα του φυσικού και κοινωνικού περιβάλλοντος και να επιλύουν προβλήματα, συμβάλλοντας έτσι ποικιλοτρόπως στην επίτευξη των στόχων του Προγράμματος Σπουδών. Παράλληλα, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την ενδυνάμωση των παιδιών δημιουργώντας μια άλλη «γλώσσα» επικοινωνίας, μέσω της κίνησης, η οποία ενισχύει την ενταξιακή προοπτική της συμμετοχής όλων των παιδιών στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου. Η Κινητική Αγωγή δε συνιστά ένα σύνολο δραστηριοτήτων αλλά διαπνέει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου οργανώνοντας και εμπλουτίζοντας τις κινητικές εμπειρίες των παιδιών σε όλα τα μαθησιακά πλαίσια.

Σχόλια