ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ 1821 - Υλικό για παρουσίαση


Το Σούλι και οι Σουλιώτες:

ΕΔΩ:

Ο ΧΟΡΟΣ ΤΟΥ ΖΑΛΟΓΓΟΥ:
Το κρυφό σχολειό (φεγγαράκι μου λαμπρό):

"Φεγγαράκι μου λαμπρό"

Η φράση «Φεγγαράκι μου λαμπρό» είναι ο πρώτος στίχος από το ποίημα/τραγούδι:

Φεγγαράκι μου λαμπρό

φέγγε μου να περπατώ

να πηγαίνω στο σχολειό,

να μαθαίνω γράμματα,

γράμματα, σπουδάγματα,

του Θεού τα πράγματα.

Σύμφωνα με την παράδοση του λαού μας, είναι το τραγούδι που έλεγαν τα παιδιά όταν πήγαιναν στο κρυφό σχολειό τη νύχτα για να μην τους καταλάβουν οι Τούρκοι. Μέσα στο σκοτάδι της νύχτας το μόνο φως που είχαν ήταν το φως του φεγγαριού. Γι' αυτό και του «ζητούσαν» να φέγγει, να βλέπουν να πάνε στο σχολειό.

Δείτε εδώ:


Επανάσταση στη θάλασσα:


ΕΔΩ:





Καντάτα Ελευθερίας:


video από το κανάλι     ΤΟ ΑΕΡΟΣΤΑΤΟΣΧΟΛΕΙΟ:

Εξαιρετική παρουσίαση με πίνακες ζωγραφικής για μεγαλύτερα παιδιά:

και:


KOYIZ:

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΝΗΜΗΣ:

Σχόλια